Buď doma, nos roušku #chranimtebe - https://chranimtebe.cz/ Když nemusíte, nechoďte ven, když musíte, vemte si roušku. Pokuď roušku nemáte, můžete si ji zkusit ušít - Návod ZDE nebo na výše uvedeném odkazu.
Pokud nemáte možnost si roušku ušít, můžete zkusit jeden z těchto návodů - Rouška z trička nebo Rouška z jednorázových ručníků
Buďme k sobě ohleduplní a nepodceňujme situaci, společně to zvládneme.

Jak správně hlásit chyby

Úvod

Jsme jen lidi a lidské je i chybovat. Ať už je chyba způsobena jakýmkoli způsobem, zaviněním na té či oné straně vědomě, nevědomě či náhodou. Zejména v oblasti vývoje softwaru, různých funkcí a podobně jako i zde na portálu chatujme.cz. Našim cílem je se snažit tyto chyby a nedostatky řešit a odstranit i díky Vám uživatelům.

Abychom mohli tyto chyby řešit a odstranit je potřeba umět přesně jak takové chyby správně podrobně popsat a hlásit.

Jak správně hlásit chyby

  • Buďte přesní v popisu, napište to jednoduše a stručně ať je Vaše sdělení zcela jednoznačné. Vývojáři Vás budou mít za to rádi :)

  • Umožněte vývojáři / programátorovi uvidět to, co jste viděli Vy v době kdy nastala chyba - pošlete mu screenshot, odkaz / link / url…

  • Popište v jaké situaci chyba nastala, uveďte posloupnost kroků, které jste prováděli v přesném pořadí. Sdělte mu tedy, co přesně jste udělali. Řekněte, které čudlíky jste stiskli, a v jakém přesně pořadí

  • Dodejte název a verzi prohlížeče který používáte

  • K hlášení dodejte kontakt (email, telefon,…). Pokud bude popis nedostatečný, pak Vás vývojový tým může kontaktovat a vyzvědět více dopřesňujících informací.

  • I když se jedná o běžné jednoduché věci, buďte konkrétní. Nadměrné používání slov jako jsou “ono”, “to”, “okno”, “obrazovka” atd. vede k nejednoznačnostem.

  • Vývojáři / Programátoři jsou také lidi, chovejte se k nim proto také tak.

  • Hlášení o chybách posílejte na email podpora@chatujme.cz

 

Příklady správného hlášení

Hlášení "Špatně se mi v místnosti v bočním panelu zobrazuje seznam uživatelů, nezobrazují se ženy. V příloze přikládám screenshot. Používám webový prohlížeč Explorer verzi 8.00 pro windows"

Ideální! Hned vývojář ví kde je problém, jak si jej nasimulovat a navíc vidí i výstup aplikace u uživatele v momentě, kdy chyba nastala.

Jak chyby nehlásit a čeho se vyvarovat

Hlášení “Nejde to! Opravte to!”

“Nejde to! Opravte to! A rychle, prosím!” I takhle může vypadat hlášení o chybě. Ale co s tím vývojář / programátor má dělat? Neví jaká funkcionalita nejde, neví při jaké situaci. Tudy opravdu cesta nevede.

Veškeré zde uvedené texty podléhají autorskému zákonu a veškerá práva jsou vyhrazena. Dále si majitel portálu vyhrazuje právo na jakoukoliv změnu bez předchozího upozornění. Text poté nabývá okamžité platnosti pokud není uvedeno jinak.